Jeden i drugi pojedynkują się na słowa i argumenty. Podczas potyczki, nie znając ruchu przeciwnika, zmuszeni są do jak najszybszej słownej riposty – riposty błyskotliwej, celnej, ale i rzeczowej. Słowa freestylowca rzucane w kierunku jego przeciwnika to jak działania adwokatów na sali sądowej. Cel jednego i drugiego jest taki sam – zwycięstwo!
Z tego prostego porównania zrodziła się idea nietypowej kampanii społecznej – Bitwy Prawnej, w którą jako PZU postanowiliśmy się włączyć. „Piłeś? Paliłeś? - Nie jedź!” to jej hasło przewodnie. Kampania ma uświadomić młodym ludziom realne - prawne i cywilne - skutki jazdy pod wpływem alkoholu i narkotyków.
Trzymajcie rękę na pulsie i oglądajcie nasz spot! Komu się podoba, łapa w górę!#bitwaprawna #piłeśpaliłeśniejedź #niejedź
Posted by Bitwa Prawna on 18 maja 2015
Jednak kampania to nie tylko spoty. Jej głównym i najważniejszym elementem będzie Bitwa Prawna. W formule freestylowej bitwy na rymy rywalizować będą ze sobą raperzy z całej Polski. Tym razem jednak tematem ich rymów nie będą problemy i sceny z życia codziennego, ale twarde przepisy prawa. W swoich spontanicznych wystąpieniach będą musieli odnosić się nie tylko do moralnych, ale i cywilno-prawnych konsekwencji prowadzenia pojazdu pod wpływem.
Bitwa odbędzie się na zasadach podobnych, jakie obowiązującą na sali sądowej podczas prawdziwego procesu. Freestylowcy, podobnie jak prawnik i prokurator, będą musieli wykazać się szybkimi ripostami i celnymi argumentami, a co najważniejsze - sami wierzyć w to, co mówią.
Freestylowe Bitwy podzielone zostaną na dwie tury. Pierwsza z nich - eliminacyjna - wyłoni najsprytniejszych uczestników, którzy wezmą udział w drugim, finałowym etapie. Zwycięży ten, kto w Bitwie - finale wygłosi szybsze i celniejsze riposty niż przeciwnik i przekona jury (będą to znani w środowisku Ymcyk, Flint i Czeski jako przewodniczący) do swoich racji. Podsumowaniem całego wydarzenia wieńczącego akcję będzie koncert.
Wejściówkę na 1. Bitwę Prawną może zarezerwować każdy za pomocą aplikacji „share and safe” umieszczonej na stronie internetowej akcji. Promować akcję można także poprzez umieszczanie w swoich wpisach hashtagów: #piłeśpaliłeśniejedź, #niejedź #bitwaprawna oraz #stopwariatom.