Ten obiekt może być użyty pojedynczo albo w parze z drugim, tak aby postawione obok siebie mogły tworzyć dwa nawiasy jako pełną identyfikacje marki.
Kultura – nasze dziedzictwo, coś co definiuje nas jako ludzi. Jesteśmy mecenasami instytucji kultury, wspieramy zakup obiektów muzealnych, wyznaczamy nowe kierunki dla współpracy w tym obszarze. Od lat patronujemy działaniom m.in. Teatru Narodowego, Muzeum Narodowego, Łazienek Królewskich. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią rozwoju tych placówek i w aktywny sposób je wspierać. To miejsca wyjątkowe, dlatego chcieliśmy w niestandardowy sposób zaznaczyć w nich swoją obecność.
W tym mogli pomóc nam tylko artyści – oni najlepiej czują i rozumieją estetykę wnętrza. Dlatego w ramach konkursu „PZU wspiera polską kulturę” rzuciliśmy studentom warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych wyzwanie: zaprojektowanie bryły przestrzennej z logo PZU.
Anna Cichosz – laureatka I nagrody
W odpowiedzi na zadanie konkursowe ogłoszone przez PZU na zaprojektowanie nośnika marki, mającego się pojawiać w instytucjach kultury, których to PZU jest mecenasem – zaprojektowałam obiekt przestrzenny. Zaproponowane przeze mnie rozwiązanie to kilkanaście metalowych podłużnych profili, ustawionych jeden obok drugiego pod odpowiednim kątem. Każdy profil jest wycięty w taki sposób, aby osoba oglądająca obiekt całościowo widziała prześwity układające się w symbol PZU – nawias. Ostatni metalowy profil jest szerszy od pozostałych i dzięki temu posiada miejsce na dodatkowe napisy. Dzięki odstępom z jakimi oddalone są od siebie poszczególne metalowe elementy, obiekt ten ma sprawiać wrażenie lekkiego i subtelnie przenikającego do wnętrza w jakim się znajduje. W zależności od tego z jakiej perspektywy będzie się spoglądało na stand, będzie on bardzo wyraźnie zarysowywał symbole PZU lub będzie niemalże niewidoczny.
Ten obiekt może być użyty pojedynczo albo w parze z drugim, tak aby postawione obok siebie mogły tworzyć dwa nawiasy jako pełną identyfikacje marki.
Pomysł na tak wyglądający obiekt zrodził się w trakcie dodatkowych zajęć ze scenografii. Specjalne ułożenie profili metalowych i ich przenikanie się do pomieszczenia ukazujące delikatnie zarys identyfikacji wizualnej PZU jest w przenośny sposób moim odzwierciedleniem sceny teatralnej.
Scena, podobnie jak zaprojektowany przeze mnie obiekt, posiada w swojej budowie kilka warstw i można ją stopniowo odkrywać widząc coraz więcej detali – począwszy od odsłonięcia kurtyny, aż do widoku zza kulis. Także metaforycznie, scena może być łącznikiem między ludźmi a światem sztuki. Takie przesłanie chciałam nadać swojemu projektowi, który również ma pokazać połączenie ludzi ze sztuką, być pewnego rodzaju bramą do tego świata jaki możemy zobaczyć w instytucjach kultury. Mecenasem wielu z tych miejsc jest PZU, który dzięki tej roli także staje się łącznikiem ludzi ze światem sztuki.
Katarzyna Moszczyńska i Jerzy Łempicki – laureaci II nagrody
Edyta Woźniak – laureatka III nagrody
Wspieramy to, co ważne, a dbanie o polską kulturę jest jednym z najważniejszym obszarów sponsoringowych Grupy PZU. Wypatrujcie nowych standów w instytucjach, z którymi współpracujemy!